• چهارشنبه ٣١ خرداد ١٤٠٢-١٣:٣٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٩٠٦
رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران:

۱۰ درصد زباله تهرانی‌ها کیسه های پلاستیکی است

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر جمع آوری به موقع زباله در سطح شهر گفت: وضعیت جمع آوری زباله در شهر تهران در همه دوره ها با انتقاداتی همراه بود که این موضوع در همه مناطق وجود دارد و سازمان مدیریت پسماند باید بر اساس برنامه و احکام مربوطه در زمان معین شده، برای رسیدن به نقطه مطلوب تلاش کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سوده نجفی در گفت وگو با ایسنا، در مورد جلسه این کمیسیون در سازمان مدیریت پسماند با اشاره به برنامه چهارم شهرداری تهران اظهار داشت: برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران که بر مبنای تحقق عدالت شهری تدوین شده یکی از موارد مهم در مدیریت شهری دوره ششم است که شورای شهر بر اجرای آن تاکید دارد و میزان عمل به این برنامه نشان دهنده کارنامه و عملکرد مدیریت شهری نزد شهروندان می باشد. در بخش ششم این برنامه که توسط شهرداری تدوین شده نیز احکامی در خصوص سازمان مدیریت پسماند در نظر گرفته شده که کمیسیون بر اجرای این احکام تأکید ویژه ای دارد.
نجفی با تأکید بر جمع آوری به موقع زباله در سطح شهر گفت: وضعیت جمع آوری زباله در شهر تهران در همه دوره ها با انتقاداتی همراه بود که این موضوع در همه مناطق وجود دارد و سازمان مدیریت پسماند باید بر اساس برنامه و احکام مربوطه در زمان معین شده برای رسیدن به نقطه مطلوب تلاش کند. 
وی با اشاره به مخازن زباله در سطح شهر ادامه داد: یکی از عمده مواردی که در خصوص مخازن زباله وجود دارد قرار نگرفتن مخازن در محل تعبیه شده برای آن ها است که همین امر موجب سدمعبر و ایجاد ترافیک در کوچه ها و خیابان ها می شود. از سوی دیگر زباله ها و شیرابه بیرون ریخته شده از مخزن بوی ناخوشایندی را ایجاد کرده که می تواند سلامت شهروندان را تهدید کند.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: پسماند یکی از محل های کسب درآمد است و انتظار می رود که سازمان مدیریت پسماند نیز با مطالعه در این زمینه و با همکاری شرکت های دانش بنیان بتواند اقدامات قابل توجه ای داشته باشد.
وی با اشاره به کودکان زباله گرد در سطح شهر گفت: استفاده از کودکان و نوجوانان به ویژه اتباع بیگانه برای جمع آوری زباله توسط مافیا و شبکه های جمع آوری زباله در تهران دیده می شود که انتظار داریم سازمان پسماند با انجام اقداماتی همچون جمع آوری به موقع زباله ها اجازه فعالیت به چنین شبکه هایی را ندهد که یکی از این اقدامات طراحی مخازن مناسب است تا دسترسی آسان زباله گردان به محتوای داخل مخزن صورت نگیرد.
سوده نجفی گفت: بخش قابل توجهی از حجم پسماند تولید شده در شهر تهران پلاستیک است که حدود ۱۰ درصد آن مربوط به کیسه های پلاستیکی می باشد که انتظار داریم سازمان مدیریت پسماند ضمن فرهنگ سازی در راستای کاهش مصرف پلاستیک و آسیب به محیط زیست، در راستای بازیافت این محصولات اقدام کند.
رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران در پایان با اشاره به افزایش جانوران موذی در سطح شهر گفت: موضوع جانوران موذی به ویژه موش های بزرگ در جوی های سطح شهر یکی از مشکلات شهر تهران است که سالهاست تهران با آن درگیر است. در دوره ششم مدیریت شهری سازمان مدیریت پسماند اقداماتی در این زمینه داشته است اما هنوز این مشکل در شهر دیده می شود که بر اساس برنامه هایی که در جلسات  کمیسیون ارائه شده، امیدواریم که این موضوع مدیریت و کنترل شود. البته باید توجه کرد که برخی از نهادها به ویژه آب و فاضلاب همکاری هایی در این زمینه داشته باشند.
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: